Sunday 21 October 2012

Sepetang Sejenak..

Assalam semua

Hoorayyy selamat petang semua, Ok kengkawan da mkn? Da minum? Da mndi?hihih msti la sume da kn..Sengaja je saya nk tnya pasal Raya haji nt..Tetiba je lepas da kenyang mkn laksa..hikhikhik buatan sendiri ok..xcaya meh cni rasa..hihi tapi stok hari ni je la.

Buat sendiri ni..tgk la bahan hiasan pon mcm x ckup..hahah xpe jnji sedap dimakan..

Saya lebih prefer buat sendri sbb ape, sy mmg xkn beli laksa kt kedai sbb kurang sedap..cz ade yang tmbah bnda2 yg saya xmkn.contohnya nenas la, sardin la.n memacam lagi la.Saya lebih suka masak laksa guna ikan sardin..sedap & pekat.. pastu mber penah ajar lau nk lagi pekat blender skli ikan bilis..yepp mmg betul pon.pekat dan sedap.. waaa perasan sendri kn.hikhikhik..Tetiba petang ni ngah je mkn laksa ape la mak saya akn masak utk raya haji nt ea...hurmmm nk masak ape pon xtau..Gaya berfikir mcm kita je yang masak.hahah kang da blik kg mak jugak yang masak..ape laa..

Pastu td bru je chatt ngan mber kenapa ea dorang ni senang tol dpt cuti lelama..saya ni kje cuti boleh dikira ni..ermmm tp xpe sbb saya enjoy dengan kje sekarang..Tp saya nk cuti lama jugak mcm org lain...uwaaaa tolongg..Tahun ni sya x cuti lama pon. And senang nk kata mmg x apply cuti la dari raya puasa sampai la raya haji ni..Nasib bdan ea..Pape pon yang terjadi im happy sbb baju utk raya haji da ade.so xyah pk nk bli lagi..jimat kn.Ni sbb masa raya puasa haritu saya pon xtau kenapa gila saya boleh beli smpai 7 kain pasang hntr dekat tailor..hahaha tailor plak org kg je.sian makcik tu kn..Saya lebih suka makcik tu buat sebab selesa..harga pon murah.Beli kain pasang bru Rm20+tailor Rm25=Rm45..hikhikhik pakar dalam berjimat mcm ni..

kalau setiap tahun mcm ni mmg untung la kn.dapat bju byk duit pon kuar ckit je..Ermm raya haji ni kenapa xde buat open house ea.Pastu org x cbuk pon nk buat kuih raya???Hurmmmm tapi kenapa ramai bercuti lama..Saya malas nk pk tu la sj je nk ajak korg tolong bg jwapan.hikhikhik...Ok la kengkawan nt jumpa lagi ok..

No comments:

Post a Comment